آشنایی با متدهای نوین غرفه سازی
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

 

آشنایی با متدهای نوین غرفه سازی

 

 

 

غرفه سازی یکی از اقدامات مهم برای عرضه کالا و خدمات در نمایشگاه های کوچک و بزرگ می باشد و برای اینکه حضوری پررنگ و قدرتمند در میان سایر رقبا داشته باشید، لازم است که در مورد غرفه سازی و متدهای جدیدی که در این حوزه وجود دارد بیشتر بدانید.

 

آشنایی با متدهای نوین غرفه سازی

 

حدود یک دهه است که به طور جدی و تخصصی روی موضوع مهم طراحی غرفه تمرکز شده و قبل از آن توجه خاصی به نوع غرفه سازی و اثراتی که روی جذب مشتری دارد پرداخته نمی شد. در گذشته متخصصان با استفاده از ابزار و متریال ساده ای که در اختیار داشتند، به طراحی غرفه ها در نمایشگاه می پرداختند که با توجه به کمبود امکانات و منابع محدود، در نوع خود طراحی ارزشمندی به شمار می رفت.

 

با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن فناوری های نوین، اکنون در زمینه متریال مورد استفاده برای غرفه سازی به حدی شاهد تنوع هستیم که گاهی تصمیم گیری برای انتخاب بهترین نوع آن، کمی دشوار می گردد! به تدریج با تخصصی تر شدن موضوع غرفه سازی نمایشگاهی و ظهور متدهای جدید در طراحی آن، غرفه های پیش ساخته روی کار آمدند که با استقبال زیادی رو به رو شدند؛ چرا که علاوه بر نداشتن پروسه سخت ساخت و تولید، در پروژه های مختلف به سرعت قابل اجرا بود.این امر سبب افزایش محبوبیت این نوع غرفه گردید.

 

اما با وجود چنین مزایایی، کم کم نیاز به شخصی سازی غرفه ها و درج لوگو و برند کمپانی بر روی غرفه احساس شد و با وجود استقبال فراوان از غرفه های پیش ساخته، جای خالی غرفه های تخصصی تر و حرفه ای تر به سرعت احساس شد و بنابراین با به کارگیری متدها و ایده های جدید در این زمینه، غرفه سازی نمایشگاهی با تحولی دیگر رو به رو گردید.

 

آشنایی با متدهای نوین غرفه سازی

 

مزایای بی نظیر متدهای جدید غرفه سازی:

یکی از نقاط عطف ظهور غرفه سازی نمایشگاهی به شیوه نوین، غرفه های پیش ساخته قدیمی بودند که با به روز رسانی و ایجاد تغییرات اساسی در طراحی آن ها، علاوه بر مزایایی که قبلا داشتند اکنون با داشتن فاکتورهای زیبایی و جذابیت بصری، بیش از پیش مورد استقبال قرار گرفته اند.

 

-اثرگذاری و جذب آنی مخاطب:

 

به لطف به کارگیری متدهای جدید غرفه سازی نمایشگاهی که علاوه بر توجه به استحکام سازه غرفه به نکاتی همچون غرفه آرایی و جذب مشتری آن هم تاکید ویژه ای دارد، به راحتی می توانید شخص را ترغیب کنید که به سمت غرفه شما بیاید! چرا که دکوراسیون غرفه و نوع دیزاین آن تاثیر بسزایی در جلب توجه مخاطب دارد.

 

-استفاده بهینه از فضای غرفه:

 

در گذشته به دلیل عدم خلاقیت و نبود ایده ای در زمینه غرفه سازی، تنها قسمت کوچکی از فضای غرفه را مورد استفاده قرار می دادند. اما امروزه با روی کار آمدن متدهای نوین در این زمینه، می توان از تمام مساحت غرفه استفاده بهینه نمود تا علاوه بر ایجاد تصویری شلوغ از غرفه در ذهن مخاطب، محصولات بیشتری هم برای عرضه در نمایشگاه در اختیار داشته باشیم. برای سفارش غرفه سازی ارزان با شرکت آرمان قسمت تماس با ما ارتباط نمایید.

 

-ایجاد نظم

 

از دیگر مزایای غرفه سازی با متدهای نوین، ایجاد نظم و انسجام در فضای غرفه است که این امر سبب می شود تا مخاطب به راحتی و با سرعت، محصول مورد نظر خود را بیابد که این امر در نهایت موجب فروش بیشتر شما می گردد.

 

-شخصیت بخشی به غرفه

 

به کارگیری متدهای جدید باعث می شود تا طراحی غرفه با توجه به فاکتورهایی همچون: سابقه فعالیت های کمپانی مورد نظر و رزومه ای که دارد صورت بگیرد. این امر، سبب شخصیت بخشی غرفه می گردد و کمک زیادی به شناخت بهتر آن توسط مخاطب می نماید و مشتری بهتر می تواند تشخیص دهد که این شرکت دارای موفقیت بیشتری است یا غرفه کناری آن که دارای خدماتی مشابه است.

 

تجهیزات مکمل در نمایشگاه ها

یکسری تجهیزات نمایشگاهی وجود دارد که جزو تجهیزات ضروری در نمایشگاه ها نمی باشد اما بودن آنها می تواند به بهتر شدن روند نمایشگاه کمک کند و آنها را به موفق شدن در نمایشگاه ها نزدیکتر کند. برای استفاده از این اقلام کمکی می توانید از اجاره تجهیزات نمایشگاهی استفاده کنید.

آشنایی با متدهای نوین غرفه سازی

 

این اقلام کمکی می توانند تریبون های سخنرانی، گردونه های قرعه کشی، بیسیم های واکی تاکی و … باشند. هر تجهیزاتی که بودنش در نمایشگاه به عنوان تجهیزات نمایشگاهی ضروری نیست ولی سودمند است و می تواند فایده داشته باشد، اقلام کمکی می باشند. نبودن این اقلام کار را در نمایشگاه ها لنگ نمی کند اما بودنشان خالی از لطف نیست.


بنابراین اگر شما برای شرکت در نمایشگاه ها بودجه کافی دارید و می توانید از این اقلام به صورت هدفمند استفاده کنید. برای کمتر شدن هزینه ها از اجاره تجهیزات نمایشگاهی استفاده کنید و این اقلام را اجاره کنید زیرا علاوه بر کمتر شدن هزینه ها، بعد از اتمام نمایشگاه دیگر لازم نیست انباری را برای گذاشتن این تجهیزات در نظر بگیرید.

 

شما می توانید با مشاهده این اقلام کمکی، به ایده های فروانی برای ارائه موثر محصولات خود برسید. که این ایده ها می تواند شما را به موفقیت برساند.


برای مثال شما می توانید از گردون های قرعه کشی استفاده کنید و به بازدید کنندگانی که از غرفه شما بازیدید کردند یک کارت شانس بدهید و در پایان روز یک قرعه کشی انجام دهید و به تعدادی از افراد محصولات خود را به عنوان جایزه در قالب یک پک ارزشمند ارائه دهید.


این کار باعث می شود تا افرادی زیادی وارد غرفه ی شما شوند که این خود 80 درصد راه می باشد زیرا تمام تلاش غرفه داران در نمایشگاه این است که مخاطب را به غرفه ی خود جذب کنند و محصولات و خدمات خود را به آنها ارائه دهند و در ذهن آنها ماندگار شوند.


یکی از راه های ماندگار شدن در ذهن مخاطب همین دادن هدیه های مختلف می باشد. البته شما می توانید به افرادی که از غرفه ی شما بازدید می کنند یک بگ حاوی تبلیغات با یک هدیه کوچک ارائه دهید تا در ذهن آنها ماندگار شوید.

 

بعد از اینکه به طور کامل و دقیق هدف خود را از شرکت در نمایشگاه ها مشخص کردید، همه ی نیاز ها و ابزار های اولیه به راحتی قابل تشخیص است و می توان آنها را تعیین کرد و برای اجاره تجهیزات نمایشگاهی لازم اقدام کرد.

ممکن است با جستجوی پاسخ به پرسش های زیر به آسانی بیشتر راه را طی کرده باشید. این پرسش ها عبارتند از:

چه محصولات و خدماتی ارائه می دهید؟

چگونه می توانید آنها را به جذاب ترین شکل ممکن معرفی کنید؟


آیا در قالب تبلیغات چاپی مناسب تر است یا استفاده از تیزر های تبلیغاتی در نمایشگر های تصویری و دیجیتالی؟ (ویدئو وال، ویدئو پروژکتور، تلویزیون ال سی دی، نمایشگر شهری، تلویزیون ال سی دی)


آیا تعداد افرادی که در غرفه ی شما وجود دارند با توجه به فعالیت شما مناسب هستند؟


آیا تقسیم وظایف بین افراد به درستسی انجام شده است؟

دوست دارید به وسیله ی چه افرادی محصولات خود را معرفی کنید؟ به وسیله ی افرادی در درون شرکت؟ یا به وسیله ی افرادی متخصص در خارج از سازمان؟

آیا در نمایشگاه بین الملی قرار است شرکت کنید و نیاز به فرد مترجم دارید؟

 

برای برند سازی شرکت خود به چه روش هایی نیاز دارید؟ هدایای تبلیغاتی؟ قرعه کشی؟ دعوت افراد مشهور؟

 

آیا قصد دارید از تجهیزات مدرنی مثل بازی های ویدئویی، کیوسک لمسی مثل واقعیت مجازی و … استفاده کنید؟


آیا می خواهید دکوری زیبا برای عکاسی از افراد ایجاد کنید و آنها را در فضاهای مجازی انتشار دهید؟

و هزاران هزار ایده ی جدید و خلاقانه وجود دارد که شما می توانید در غرفه ی خود با اجاره تجهیزات نمایشگاهی لازم ایفا کنید. می توایند تمامی موارد بالا را فراموش کنید و خلاقیت خود را امتحان کنید و ایده ای جدید برای غرفه ی خود بکار ببرید.

 


منبع : غرفه سازی وبیت





:: برچسب‌ها: غرفه سازی , آرمان ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: